Haber

Bursa yılın ilk çeyreğinde 485 bin turisti ağırladı

BURSA (İGFA) –Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Güney Marmara Lideri Murat Saraçoğlu, Bursa turizmine ilişkin değerli açıklamalarda bulundu.

Yılın ilk 5 ayında Bursa’ya gelen turist sayısını paylaşan Saraçoğlu, “Bu yıl depremin etkisiyle ülke genelinde turist sayısında azalma var. Maalesef Bursa da bundan nasibini aldı. 5 aylık dönemde Bursa’ya 367 bin 952 yerli, 117 bin 574 yabancı olmak üzere toplam 485 bin 499 kişi geldi. Bu rakamlar geçen yıllara göre oldukça düşük” dedi.

Yaşanan gerilemede maliyet artışlarının da değerli bir payı olduğuna değinen Saraçoğlu, “Enflasyonla birlikte maliyetler çok arttı. Yabancı turistler için bile Türkiye’de tatil değerlidir. Mısır ve Yunanistan bu yıl yabancı misafirlerimiz tarafından daha fazla tercih edilmeye başlandı. Özellikle Mısır bu yıl bize gelen turistlerden büyük pay aldı. Kendi vatandaşlarımız bile yurtdışını tercih etmeye başladı. Hatta bu yılı turizmde rekor yılı olarak belirledik. Ancak hem depremin etkisi hem de enflasyonun artması planları alt üst etti.” dedi.

ARAP TURİSTLERİN TERCİHİ DEĞİŞTİ

Türkiye’nin Körfez ülkelerinden değerli bir turizm payına sahip olduğuna dikkati çeken Saraçoğlu, “Araplar için Bursa ve Yalova turizmin başkentleridir. Ülkelerin ortasında kriz zamanlarında bile Körfez ülkelerinden gelen turistler Türkiye’den vazgeçmedi. Ancak son döneme baktığımızda Arap turistler farklı destinasyonlara yöneliyor. Özellikle Avrupa, Balkan ülkeleri, Mısır ve Uzakdoğu bu alanda dikkat çekiyor. Bursa özelinde bakacak olursak buraya gelen Arap turistlerin birçoğu ev sahibi oldu. Dolayısıyla konaklama turizminde bir düşüş olduğunu net bir şekilde görebiliyoruz. Ayrıca Karadeniz popülerdir. Bursa’daki düşüş Karadeniz’e göre daha fazladır. Dediğim gibi Arap turistler yeni yerler görmek istiyor. Dolayısıyla ne yazık ki Bursa’ya özgü bir düşüş var. Bu doğrultuda şehrimizde yeni turizm rotaları ortaya çıkarmaya, keşfedilmemiş yerleri turistik çekim merkezleri ve yeni destinasyonlar olarak sunmaya başladık.” dedi.

HIZLI TREN BURSA TURİZMİ İÇİN KRİTİK

Bursa’da günübirlik turizm algısını kırmak ve geceleme sayısını artırmak için çalıştıklarını belirten Saraçoğlu, “Yeni destinasyonların pazarlanması ve rotaların tanıtımı konusunda Büyükşehir Belediyesi ve diğer turizm paydaşlarıyla birlikte çalışıyoruz. Bursa’ya gelenleri şehrin dokusuyla buluşturuyoruz. Bursa’nın tarihi güzellikleri, çarşı kültürü ve yerel esnafıyla bir araya gelmesi bizim için değerli. Hızlı trenin devreye girmesi bizim için kritik bir süreç. Hızlı tren konfor ve rahat ulaşım açısından turistlerin ilgisini çekmektedir. Kayseri, Konya, Sivas, Ankara gibi büyük şehirlerden insanlar Bursa’ya gelmek isterler ancak yol olarak mesafe uzun olduğu için bu planları hayata geçiremezler. Hızlı trenin devreye girmesiyle birlikte özellikle yerli turistte büyük bir artış yaşayacağız. Bugün Bursa’ya gelen birden fazla çeşidin menşei İstanbul’dur. Oradan gelen türler de günlüktür. Bunu önlemek için ulaşım imkanlarının artırılması gerekiyor” dedi. söz konusu.

ORTA ASYA VE TÜRK CUMHURİYETİ TURİZM ROTASI

Uluslararası arenada sadece Arap pazarına bağımlı kalmak istemediklerini ifade eden Saraçoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Uzakdoğu ülkeleri için çalışmalarımız var. Endonezya ve Malezya’dan gelenler var ama onları getiren sağlık operatörleri İstanbul’dan olduğu için konaklama yetersiz. Yurt dışından turist getirme kabiliyetine sahip acenta sayısını artırmak ve bu alandaki uzmanlığını sürdürmek için mesleki eğitimler veriyoruz. Bursa geçen yıl Kültür Başkentiydi. Türki Cumhuriyetlerden Bursa’ya turist çekmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Balkan ülkeleri, Yunanistan ve Bulgaristan’da aktif faaliyetlerimiz var. Ayrıca birçok fuara katılıyoruz. Bursa olarak dünyanın en büyük fuarları olan Dubai, Londra ve Berlin Fuarlarına katıldık. Bursa Büyükşehir Belediyesi Turizm Tanıtma Derneği öncülüğünde bu fuarlarda şehirlerimizi tanıtıyoruz. Ancak fuar organizasyonu da geçmişte etkinliğini kaybetmiştir. Alım heyetlerini davet ederek, B2B görüşmeleri yaparak, yabancı seyahat acentalarına Bursa’yı anlatarak, gezdirerek, deneyim kazandırarak turist çekmeye çalışıyoruz. Bu modeli özellikle Türki Cumhuriyetlerde uygulayacağız.”

bucakajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu