Haber

BAKAN URALOĞLU GAZİANTEP İLE ADANA ARASI TRENLE 1,5 SAAT’E DÜŞECEK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 17 kilometrelik mesafesiyle Türkiye’nin en uzun demiryolu tüneli olan ‘Bahçe-Nurdağı Varyantı Demiryolu Tüneli Işıklı Görüş Töreni’ne katıldı. Bakan Uraloğlu, hat sayesinde Adana-Gaziantep arası yolculuk süresinin 1,5 saate, yolcu trenlerinde yolculuk süresinin ise 1 saatten 10 dakikaya ineceğini söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, çeşitli temaslarda bulunmak ve incelemelerde bulunmak üzere Gaziantep’e geldi. Bakan Uraloğlu, ilk olarak Kahramanmaraş’ta depremlerin vurduğu Nurdağı ilçesini ziyaret etti. Burada AFAD Uyum Merkezini ziyaret eden Bakan Uraloğlu, yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı. Depremzedelerle de bir araya gelen Bakan Uraloğlu, daha sonra Bahçe-Nurdağı Varyant Demiryolu Tüneli Işıklı Görüş Töreni’ne katıldı. Gaziantep Valisi Kemal Ceber, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, milletvekilleri ve kurum yöneticilerinin eşlik ettiği törende Bakan Uraloğlu, iş makinesiyle tünelin son bölümünün açılışını izledi. Törende konuşan Bakan Uraloğlu, 6 Şubat’ta dünyada eşi benzeri görülmemiş bir felaketle karşı karşıya olduğumuzu, 11 ilde büyük yıkıma neden olan depremin 14 milyon insanımızı doğrudan etkilediğini ve tüm milletimizi öfkelendirdiğini ifade etti. Ama çok şükür depremin karanlık izlerini her geçen gün biraz daha silip hayatı normal akışına döndürüyoruz. Her gün bir önceki günden daha iyi durumdayız. Bölgeyi eskisinden çok daha iyi hale getirmek bizim görevimiz” dedi.

‘DEPREM SONRASI ALTYAPI VE ÜSTYAPI HASARLARINI ONARDIK, HAT AÇTIK’

Bakan Uraloğlu, depremin olduğu gün hemen bölgeye geldiklerini ve hayatın normale dönmesi için çalışmaların takipçisi olduklarını belirterek, şunları söyledi:

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bölgede mevcut demiryolu hatlarımızda deprem nedeniyle oluşan hasarların giderilmesine yönelik çalışmaları ivedilikle hayata geçirdik. Demiryollarında meydana gelebilecek depremler nedeniyle navigasyon hizmetlerinin kesintisiz yürütülmesini sağlamak amacıyla ‘Deprem Hasar Giderme’ projemizi 2023 yatırım programına dahil ettik. Bu kapsamda Gaziantep depreminden etkilenen demiryolu hatları ile ilgili çalışmalarımız kapsamında; Fevzipaşa ve Nurdağı ortasında deprem sonrası alt ve üst yapı hasarlarını onararak hattımızı hizmete açtık. Nurdağı’nda tadilatlarımızı yaparak kalıcı bakım, onarım ve yenileme çalışmalarına başladık. Salmanlı-Başpınar arasındaki hattımızın 1. etap bakım işlerini ve Mustafayavuz-Nizip ortasındaki hattımızın 1. etap bakım işlerini yaparak bu hattı işletmeye açtık. Ayran-Fevzipaşa arasında üst yapı bakımı yaparak hattı sefere açtık. nolu tünelde çalışmalarımız devam etmektedir. Aynı hat bölümünde 14. Fevzipaşa ve İslahiye’de altyapı iyileştirme proje çalışmalarımız devam ediyor. Yüzyılın en büyük felaketinde, yüzyılın en büyük dayanışmasını gösterdik. İşimiz hizmet, gücümüz milletimizdir. Bugüne kadar Türkiye’nin önünü açan yatırımlar yaptığımız gibi, ülkemizin aydınlık geleceği için de durmadan çalışmaya devam edeceğiz.

‘YOLCU VE YÜK TAŞIMACILIĞINDA REKOR KIRDIK’

2003 yılından bu yana Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde demiryollarına çok büyük yatırımlar yaptıklarını ifade eden Bakan Uraloğlu, “Vatandaşlarımızı hızlı trenle buluşturduk. Ana hatları modernize ettik, elektrikli ve sinyalli hale getirerek kapasitelerini artırdık. Bunun sonucunda hem yolcu hem de yük taşımacılığında rekorlar kırdık. 136 kilometre uzunluğundaki İZBAN ile İzmir’i bir uçtan bir uca bağladık. Başkentray ile Ankara’nın ulaşımına nefes aldık. Yüzyılın projesi Marmaray ile İstanbul Boğazı’nın iki yakasını demiryolu ile birbirine bağladık. Açıldığı günden bu yana 1 milyar kişi Marmaray’ı kullandı. Gaziantep’te 25,5 kilometrelik 16 istasyonu bulunan Gaziray’ı Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle 5 Kasım 2022’de hizmete açtık. Gaziray açıldığı günden bu yana 4 ayı ücretsiz olmak üzere toplam 1 milyon 676 bin 532 yolcuya hizmet verdi. Böylelikle birçok projeyi ülkemize kazandırdık ve milletimizin hizmetine sunduk. Yatırımlarımızla Türk Yüzyılının önemli kilometre taşlarını birer birer örmeye devam ediyoruz. Şimdi de projelerimden biri olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep projemizin önemli bir etabını oluşturan 17 kilometre uzunluğundaki Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren Projemizin Işık Görme Töreninde sizlerleyiz. önemli yatırımlar Projemiz Türkiye’nin en uzun demiryolu tüneli olma özelliğine sahiptir. Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren projemiz ile Bahçe-Nurdağı Garlarının ortası 32,5 kilometreden 17 kilometreye inecek. 60 kilometre olan çalışma hızı ise 160 kilometreye çıkacak. Yük trenlerinde sefer süresi 80 dakikadan 15 dakikaya, yolcu trenlerinde 60 dakikadan 10 dakikaya düşürülecek. Projemizde yer alan çift tüp tünelimizin ilki; 2020 Şubat ayında açılış sürecini tamamladık. 2021 Şubat ayında sondaj sürecine başladığımız T1 Tüneli’nde de bugün ışığı görüyoruz. Türkiye’nin en uzun çift tüp demiryolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonu’nu Nurdağı İstasyonu’na bağlayacağız. Projemizle birlikte Adana-Gaziantep arası yolculuk süresi 1 saat 30 dakikaya düşecek.

‘GAZİANTEP’TE DEMİRYOLU PROJELERİ İLE 280 MİLYON TL TASARRUF SAĞLANACAK’

Uraloğlu, Gaziantep’in üretim, istihdam ve ihracat açısından Türkiye’nin nadide merkezlerinin ortasında yer aldığına işaret ederek, kentin ulaşım ve altyapısı için 20 yıllık süreçte 54 milyar liradan fazla harcama yapıldığına işaret etti.

Gaziantep sınırları içinde 377 kilometrelik bir demiryolu ağımız var. Nurdağı-Başpınar ortasındaki 70 kilometrelik hızlı tren sınırı için imalat çalışmalarımız devam ediyor. Projelerimiz tamamlandığında yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanan elektrik işletmesi sayesinde yeşil enerji koridorunun değerli bir parçasını oluşturacağız. Sınırlarımızı elektrikli hale getirerek fosil yakıt tüketimini ve dışa bağımlı enerji ihtiyacını da azaltmış olacağız. Projelerimizle vatandaşlarımıza güvenli ve konforlu ulaşım sağlarken çevreci ve doğa dostu olmayı da önemsiyoruz. Gaziantep ilimizde gerçekleştireceğimiz demiryolu projelerimiz sayesinde enerjide yıllık 280 milyon lira, karbon emisyonunda ise 26 bin ton tasarruf sağlayacağız. Dahası; İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya hızlı tren hatlarımızın devamı niteliğindeki Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projemizde ve Mersin Yenice üzerinden Mersin Yenice’ye bağlanan hızlı tren projelerimizde üretim çalışmalarımız devam etmektedir. Konya-Karaman ve Konya-Aksaray-Ulukışla. Projemiz tamamlandığında Mersin-Gaziantep ortasında 361 kilometre olan mesafeyi 295 kilometreye indireceğiz. 6 saat 23 dakika olan yolculuk süresi 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar TL tasarruf sağlayacağız. Konya’dan Osmaniye ve Gaziantep’e uzanan hızlı tren koridoru Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Mersin, Adana, Osmaniye, Kahramanmaraş ve Gaziantep il sınırlarından geçerken, tamamlandığında 10’dan fazla ile ve çok sayıda hizmet verecek. ilçeler çevre illerle birlikte . 2025 yılında bu projeyi tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla İstanbul’dan trene binen vatandaşlarımız, Eskişehir-Ankara-Konya-Karaman-Niğde-Mersin ve Adana üzerinden hızlı tren konforuyla Osmaniye’ye oradan da Gaziantep’e seyahat edebilecek. Ayrıca bu koridordaki sanayi bölgeleri ile Mersin ve İskenderun Limanları ile temaslar sağlanacaktır.

‘BU YIL TÜM PROJELERİMİZİ AÇMAYI PLANLIYORUZ’

Gaziantep’in yanı sıra Osmaniye’de de ulaşım ve altyapı yatırımları yaptıklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Osmaniye-Nurdağı Yolu, Bahçeli Geçiş Yolu ve Osmaniye Çevre Yolu’nu bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol olarak tamamladık. • 52 kilometrelik Kadirli-Osmaniye Yolu’nun 8,2 kilometrelik kesimini, Kadirli-Şehir Kavşağı’nı oluşturan 10,6 kilometrelik kesimini ve Kadirli-Sumbaş il yolunu oluşturan 41 kilometrelik kesimini tamamlayarak hizmete açtık. Kadirli-Osmaniye il yolu Artan nüfus ve trafik yoğunluğunun yanı sıra tarım ve ticaretin artmasıyla birlikte bu 41 kilometrelik bölümü; Bölünmüş yol olarak planladık, çalışmalarımız devam ediyor. Kadirli Organize Sanayi Bölgesi yolu Kalan kısımda çalışmalarımız devam ediyor.Projemizin tamamını bu yıl içinde hizmete almayı planlıyoruz.Osmaniye de demiryolu yatırımlarına da hız verdik. Mevcut konvansiyonel sınırlarımızı yeniledik. Yenice-Fevzipaşa-Narlı Hattı, Taşoluk-Fevzipaşa-Beyoğlu hattının ortasındaki 55 kilometrelik demiryolunu yeniledik. Ayrıca İskenderun-Toprakkale hattındaki 46 kilometrelik demiryolunu da yeniledik. Ulaşım altyapısı etkin olan Gaziantep ve Osmaniye illerimizin refahını daha da artıracak projelerimiz devam edecek” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu